fbpx
+48 58 352 09 73
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 YouTube  
kategorie produktów

W niniejszym artykule przedstawiamy przykładowe procedury obowiązujące w sprzątaniu profesjonalnym w szpitalach oraz innych placówkach opieki zdrowotnej.

Klikając poniższy przycisk możesz pobrać

  OGÓLNY PLAN HIGIENY  

który opracowano na podstawie:

1) „Zasady utrzymania czystości w zakładach opieki zdrowotnej” - Paweł Grzesiowski, Marek Kowalski, Elżbieta Lejbrandt, Mirosława Malara, Rita Pawetko, Małgorzata, Sobania, Anna Tymoczko, Anna Ziółko - Stowarzyszenie Higieny Lecznictwa , Warszawa, październik  2008 r.

2) „Procedury higieny w placówkach ochrony zdrowia” – Maria Ciuruś, Warszawa 2009 r.;

3) „Higiena w placówkach opieki medycznej” – zespół autorów pod redakcją Grażyny Dulny

    i Elżbiety Lejbrandt;

 

1. Czynności związane ze sprzątaniem w oddziałach Szpitala należy przeprowadzić zgodnie z zakresem utrzymania czystości opisanym w specjalnym dokumencie np. księdze higieny.

2. W księdze higieny szpitalnej opisano zestaw instrukcji oraz procedur obrazujących wszystkie czynności sprzątania między innymi

  • szczegółowe wytyczne zawierające sposób, technologię sprzątania i dekontaminacji wszystkich pomieszczeń w obszarze medycznym Szpitala z uwzględnieniem stref, specyfiki sprzątania podczas izolacji, zastosowanego sprzętu, preparatów, spektrum działania, stosowanej odzieży ochronnej, kolejności sprzątania, podziału na sprzątanie gruntowne i bieżące, itp.,
  • zagospodarowanie odpadami medycznymi oraz komunalnymi,
  • postępowanie przy zanieczyszczeniu powierzchni substancją organiczną, - proces dezynfekcji za pomocą maszyn,, - proces dezynfekcji ręcznej (co dezynfekujemy, jakim preparatem),
  • postępowanie ze sprzętem po użyciu (mopy, ścierki, wózki, ssaki, dozowniki, baseny, kaczki, itp.),
  • wykaz środków czyszczących i do dezynfekcji z uwzględnieniem ich zastosowania, czasu oraz spektrum działania,
  • inne procedury/ instrukcje, które składają się proces utrzymania czystości obiektu (fizycznej i bakteriologicznej) i realizacji czynności sprzątania

Treści zawarte w księdze higieny muszą być zaakceptowane przez dział i specjalistów ds. epidemiologii danego szpitala.

wózek do sprzątania w szpitalch
https://dohanews.co/qatars-daily-covid-19-cases-drop-below-200/

3. Urządzenia czyszczące oraz sprzęt ręczny przeznaczony do sprzątania powinien być dostosowany do specyfiki każdego obiektu - rodzaju i liczby pomieszczeń.

Personel firmy sprzątającej powinien posługiwać się nowym profesjonalny sprzętem:

wielofunkcyjne wózki serwisowe,

wózki kuwetowe,

maszyny szorujące

preparowane mopy jednego kontaktu, czyli nakładki na mopy w obowiązujących kolorach: niebieski, żółty, czerwony.

W szczególności:

  • Sprzęt należy przydzielić do oddziału/poradni/zakładu i strefy (medycznej i administracyjnej), nie można stosować sprzętu w innych komórkach organizacyjnych.
  • Wózki serwisowe powinny być wykonane z materiałów odpornych na korozję i na preparaty dezynfekcyjne oraz łatwe do utrzymania w czystości.
  • Wózki powinny być wyposażone w kuwety i pojemniki, półki na nakładki i ścierki, półki na preparaty oraz stelaż na worek na odpady.
  • Kuwety, pojemniki, wiaderka i wózki po każdym sprzątaniu należy zdezynfekować, umyć i wysuszyć.
  • Sprzęt do sprzątania (suchy i czysty) należy przechowywać w wyznaczonym miejscu komórce organizacyjnej w pomieszczeniu gospodarczym lub w innym wyznaczonym przez kierownika komórki.
  • Nakładki i ścierki wielorazowego użytku należy oddawać do pralnia dezynfekcyjnego przy użyciu dezynfekcyjnych preparatów piorących lub z możliwością przeprowadzania dezynfekcji termicznej.
  • Nasączane nakładki jednego kontaktu, mopy do dezynfekcji, ścierki powinny być przeznaczone do sprzątania jednego pomieszczenia.

4. W godzinach rannych sprzątanie oddziałów należy przeprowadzić po usunięciu - odpadów; - brudnej bielizny; - basenów, kaczek, misek do toalety, słoi, itp. - sprzątanie poradni i komórek pobierających materiał od pacjentów należy przeprowadzić po zakończeniu badań i po usunięciu odpadów.

6. Sprzątanie i dezynfekcję powinien przeprowadzać przeszkolony personel.

7. Technologia stosowana przy realizacji prac porządkowo – sprzątających powinna gwarantować zachowanie właściwej higieny sanitarnej oraz wymogów sanitarno- epidemiologicznych.

8. Czyszczenie i dezynfekcję należy rozpocząć od powierzchni lub przedmiotów najmniej zabrudzonych ponadpodłogowych, dotykowych, a kończyć na powierzchni najbardziej zabrudzonych - takim jak podłoga. Taka sama zasada dotyczy pomieszczeń - należy zacząć od pokoi pacjentów, diagnostycznych, a kończyć na pomieszczeniach sanitarnych. Ostatnim etapem są prace porządkowe na korytarzu.

maszyna do mycia podłóg w szpitalach comac

9. Czynności sprzątania należy wykonywać w rękawicach ochronnych, które powinny być wymieniane przy każdorazowej zmianie narzędzi pracy i wkładów/mopów jednego kontaktu lub ściereczek.

10. Należy przestrzegać obowiązujących kolorów worków na odpady szpitalne (komunalne oraz medyczne) zgodnie z obowiązującymi procedurami w Szpitalu.

11. Worki należy oznakować naklejką zawierającą opis zgodny z procedurą szpitalną dotyczącą odpadów.

12. Środki czyszczące, myjące i dezynfekcyjne należy przechowywać w wyznaczonym miejscu, w oryginalnych opakowaniach. W przypadku stosowania roztworów roboczych w mniejszych opakowaniach np. spryskiwaczach, powinny być one odpowiednio oznakowane.

Nowości

Masz pytania?
Nie znalazłeś tego czego szukasz?
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Jak finansować zakup urządzeń czyszczących?
Skąd pozyskać środki?

+48 583 520 973
  • Producenci

  • Działamy w całej Polsce

    Działamy na terenie całego kraju

    Organizujemy pokazy na terenie całego kraju, skontaktuj się z nami

  • Nasi klienci

  • Certyfikat rzetelności

  • Działamy w na terenie całej Polski: Obsługujemy klientów zarówno biznesowych jak i indywidualnych na terenie całego kraju. Skontaktuj się z nami, a zapewnimy Tobie profesjonalną opiekę i doradztwo w zakresie urządzeń i maszyn czyszczących Numatic.
  • Obsługujemy klientów: Dostarczamy urządzenia i maszyny do sprzątania angielskiej firmy Numatic dla firm sprzątających, szkół, przedszkoli, sklepów i marketów, magazynów, hal produkcyjnych, hoteli, pensjonatów, restauracji,  ośrodków sportowych, budownictwa.
  • Serwis i naprawa urządzeń czyszczących: Nasi klienci korzystają z wykwalifikowanego serwisu maszyn czyszczących Numatic. Dysponujemy mobilnymi technikami wyposażonymi w części zamienne i akcesoria. Realizujemy również serwis Numatic Door-To-Door.
  • Sprzedajemy markowe produkty: W naszej ofercie znajdziesz uznane na świecie urządzenia i maszyny czyszczące angielskiego producenta Numatic. Możesz być pewien wysokiej jakości sprzętu do sprzątania ich bezawaryjnej pracy przez długie lata.
  • W naszej ofercie znajdziesz: urządzenia i maszyny czyszczące, mopy profesjonalne i wózki do sprzątania, szorowarki i polerki do czyszczenia podłóg, odkurzacze biurowe i hotelowe, odkurzacze piorące i przemysłowe.
  • Zapewniamy profesjonalne szkolenia i doradztwo: Jesteśmy od ponad 10 lat w branży profesjonalnego sprzątania. Prowadzimy szkolenia i zapewniamy doradztwo dla tych klientów, którzy chcą obniżyć koszty sprzątania i zwiększyć wydajność pracy.
/* */