Co wyróżnia naszą firmę spośród innych? Naprawdę wiele rzeczy. Ale najważniejszą z nich jest doradztwo. Zawsze dopytujemy klientów i dociekamy sedna problemu. Interesujemy się nie tylko ich potrzebami, ale również wnikamy w problemy i sytuację, w której oni się znajdują.
Dlaczego tak postępujemy? Bo jest to dla nas cholernie ważne. Wierzymy, że głęboka analiza problemu oraz kontekst sytuacyjny, otoczenie, w jakim znajduje się klient – rodzaj obiektu, układ pomieszczeń, ruch osobowo-towarowy, personel – ma wpływ na koszty utrzymania czystości oraz poziom higieny. Przykładem będzie ta historia, przeczytaj ją i dowiedz się co nas wyróżnia.
Wierzymy, że głęboka analiza problemu oraz kontekst sytuacyjny, otoczenie, w jakim znajduje się klient – rodzaj obiektu, układ pomieszczeń, ruch osobowo-towarowy, personel – ma wpływ na koszty utrzymania czystości oraz poziom higieny.
Przykładem będzie ta historia, przeczytaj ją i dowiedz się co nas wyróżnia.
Pewnego dnia w siedzibie naszej firmy…
Dryń, dryń…
– Halo, Bartek Wiśniewski, firma Haerson, w czym mogę pomóc?
– Dzień dobry, szukam polerki do podłóg, chciałbym zapytać, co macie w ofercie.
– Dobrze Pan trafił, mamy urządzenia do polerowania podłóg. Czy chce Pan kupić tę polerkę dzisiaj?
– Nie, na razie się rozglądam i szukam dostawcy, jaka jest cena takiego urządzenia u Was?
– Najtańszą polerkę do podłóg mamy w cenie kilku tysięcy złotych.
– Rozumiem, a czy może nam Pan przygotować ofertę cenową?
– Jak najbardziej. Kiedy planuje Pan zakupić tę polerkę?
– Jeszcze w tym kwartale, jesli nie wykorzystamy całego budżetu na inne wydatki.
– Dobrze, proszę jeszcze, aby podał mi Pan dane firmy, a ja przygotuję ofertę i wyślę ją Panu mailem.
– Super, bardzo dziękuję. Jak tylko podejmieny decyzję, dam Panu znać.
– Będę czekał na kontakt z Państwa strony, a czy mogę zadać Panu jedno pytanie?
– Tak, słucham?
– Do czego Państwu potrzebna ta polerka?
– Nie rozumiem pytania, szukam polerki do podłóg, więc to oczywiste, że chcemy polerować podłogi.
– A dlaczego? Jaki jest powód?
– No… mamy smugi na podłodze i chcemy je usunąć za pomocą polerki do podłóg.
– Aha. A skąd te smugi?
– Wiem Pan, po każdym myciu podłóg zostają smugi i uznaliśmy, że najszybciej będzie usunąć je polerką.
– Rozumiem. A czy rozważaliście zmianę technologii mycia podłóg? Tak, żeby te smugi nie powstawały?
– No nie, nie zastanawialiśmy się nad tym, rozumiem, że może Pan nam coś doradzić?
…
Puenta
W tej konkretnej sytuacji koniec końców klient (klinika zdrowotna) nie kupił tej polerki, ale z naszej rekomendacji zainwestował kilkaset zlotych i zmienił sposób sprzątania. Można powiedzieć, że straciliśmy sprzedaż polerki, ale z drugiej strony zyskaliśmy stałego klienta i kilka rekomendacji od niego, dzięki czemu zrekompensowaliśmy sobie stratę kolejnymi zakupami od nowych klientów.
Przeprowadziliśmy setki, jak nie tysiące podobnych rozmów w okresie ponad 20 lat. Dotyczyły one wielu różnych aspektów sprzątania, utrzymania czystości, higieny, wydajności i ekonomii pracy itp. Mamy satysfakcję z wykonywanej pracy doradczej, dzięki czemu nasza stała klientela stały czas rośnie.
Podsumowanie
Na co dzień obsługujemy wielu klientów, którzy nie znają się na profesjonalnym sprzątaniu. Mierzą się z różnymi problemami w temacie sprzątania obiektów oraz sami wymyślają rozwiązania, które w naszej ocenie nie zawsze są skuteczne i ekonomiczne.
To zadanie wykonujemy za naszych klientów – chętnie przeanalizujemy ich sytuację i doradzimy optymalne ponieważ:
- mamy dużą wiedzę o technologiach profesjonalnego sprzątania
- znamy sprzęty do sprzątania i widzimy różnice pomiędzy podobnymi modelami
- znamy doświadczenia firm sprzątających